Docstoc

Laporan PERCUMA Rahsia Menjadi Jutawan

Document Sample
Laporan PERCUMA Rahsia Menjadi Jutawan Powered By Docstoc
					                       www.SistemJanaDuit.com




         RAHSIA
         MENJADI
        JUTAWAN
Bagaimana Anda Boleh Menjadi Kaya Dengan Sistem
          Rahsia Menjadi Jutawan Cara Mudah!



                  © HAK CIPTA TERPELIHARA 2009

     Tiada Sebarang Kandungan Buku Ini Boleh Dijual, Diedar atau Diterbitkan Semula
                           Tanpa Kebenaran Daripada Penulis.
                        © Sofiah www.SistemJanaDuit.com
    RAHSIA MENJADI JUTAWAN                                          www.SistemJanaDuit.com




[YA] Diberikan secara PERCUMA

[YA] Dipakejkan bersama produk lain

[YA] Dijadikan sebagai input laman web / blog

[TIDAK] Lesen MRR boleh diberikan kepada orang lain

[YA] Ditawarkan sebagai bonus pembelian produk lain

[YA] Ditambah di dalam laman keahlian percuma / berbayar

---------------------------------------------------------------------------------

[TIDAK] Menjual lesen PLR produk ini

[TIDAK] Mengaku bahawa produk ini kepunyaan saudara




NOTA: Anda BOLEH Edarkan Laporan Ini
Dengan Syarat Anda Tidak Mengubah Isi
Kandungannya Dengan Apa Cara Sekalipun.




2 Copyright©2009 www.SistemJanaDuit.com –Sofiah



                                                                                             2
    RAHSIA MENJADI JUTAWAN                         www.SistemJanaDuit.com


Saya tahu 90% daripada kalangan kita ini merupakan antara orang yang
rajin bekerja dan sentiasa memberi khidmat dan tanggungjawab yang
terbaik kepada syarikat tempat kita bekerja.

Tahukah anda? Ramai yang bekerja selama lebih 35 tahun lamanya hampir
berputus asa untuk menyumbang dan memberi perkhidmatan,
kebanyakannya mereka bergantung pada duit pencen yang diterima
walaupun ia cukup-cukup makan untuk beberapa tahun sahaja.

Saya percaya hal ini sering berlaku kepada diri anda. Saya berharap hal
sedemikian tidak lagi terjadi kepada diri anda kerana sebentar lagi bakal
mengetahui bagaimana anda boleh memiliki gaji cara senang dan kemudian
menjadi Jutawan !



            Saya Bongkarkan Rahsianya…… !

Boleh saya tahu, apakah yang anda akan lakukan apabila anda menerima
gaji pada setiap hujung bulan? Saya percaya 80% daripada anda terpaksa
mengeluarkan gaji anda kepada orang lain terlebih dahulu, bukan ?

Tidak mengapa, ini mungkin sudah menjadi lumrah biasa bagi semua
orang, adakalanya anda terpaksa membayar sewa rumah, bil elektrik, bil
air, hutang kad kredit, tuisyen anak, shopping family di Jusco atau Mid
Valley dan sebagainya.

Barangkali, mungkin anda tidak perasan…… Anda sebenarnya telah
melakukan kesilapan besar yang boleh menyebabkan anda terpaksa bekerja
semula selepas usia anda berumur 45 tahun kelak ! Anda terlupa
sesuatu………….

Ikuti tips yang paling saya gemari yang sering saya amalkan sepanjang
masa:




3 Copyright©2009 www.SistemJanaDuit.com –Sofiah



                                                                            3
    RAHSIA MENJADI JUTAWAN                                www.SistemJanaDuit.com



Sumbangkan sedikit wang kepada diri sendiri dahulu !

Malas rasanya jika terpaksa bangun awal pagi untuk bersiap-siap ke
tempat kerja atau ke dewan kuliah. Kemudian sanggup pula bertungkus-
lumus menyiapkan kerja yang tidak pernah habis di pejabat atau universiti.
Barangkali anda juga seperti saya.

Saya tahu anda sering bangun awal pagi untuk bekerja dan apabila
mendapat gaji hujung bulan anda terpaksa memberikan wang tersebut
kepada orang lain yang memerlukannya, mungkin isteri, mungkin suami,
mungkin anak-anak, mungkin ibu bapa….

Apakata, sekarang ini anda ubah tabiat lama dengan memberi ganjaran
kepada diri anda sendiri dahulu. Kemudian barulah anda berikannya
kepada orang lain. (Di sini Saya tidak mengajar anda untuk menjadi
seorang yang kedekut, tetapi berpada-pada)

Perkara penting yang saya maksudkan di sini adalah berapa banyak anda
menyimpan untuk diri anda sendiri. Anda perlu menyimpan 10% daripada
duit gaji anda itu di bank. Atau…


Jika anda ingin lebih agresif lagi anda bolehlah menyimpan pada kadar
20% - 30% daripada duit gaji anda untuk pelaburan masa depan yang
paling sistematik !




Sebagai contoh :

Duit gaji yang anda terima adalah RM 1,000 sebulan, RM200 – RM300 mestilah
disimpan untuk pelaburan manakala bakinya, RM700 anda boleh membayar kepada
orang lain atau untuk kegunaan sendiri.

Ingat, jangan boros ketika berbelanja. Gaji anda akan sentiasa cukup sekiranya anda
hidup dengan menggunakan 60% - 70% daripada RM1,000 (duit gaji anda) .
walaupun anda menyimpan RM10 sebulan, paling tidak pun anda mempunyai sedikit
simpanan untuk masa depan berbanding orang yang tidak menyimpan langsung.

Jika anda gagal berbuat demikian, anda tidak mempunyai wang untuk disimpan dan
inilah yang selalu orang tua-tua katakan, rugi besar !




4 Copyright©2009 www.SistemJanaDuit.com –Sofiah



                                                                                      4
    RAHSIA MENJADI JUTAWAN                                         www.SistemJanaDuit.com



                          Teknik Pelaburan Bijak
**Teknik ini seringkali digunakan oleh Usahawan atau Jutawan
dalam menggandakan wang mereka.

Apakah maksud ‘pelaburan’?

Pelaburan ialah suatu usaha dalam menangguhkan penggunaan
pada masa sekarang untuk mengharapkan keuntungan atau
pulangan pada masa hadapan.

    Note : Pastikan anda berada di pelaburan yang sah di sisi undang-undang.

     Pastikan anda melabur di dalam pelaburan yang sah dan jangan sesekali terlibat

    dalam skim cepat kaya yang kini semakin canggih dan berleluasa di internet.



Teknik pertama :

Lebih Cepat Menyimpan Lebih mudah

Tahukah anda, seorang remaja yang bernama Mr. X yang berumur 20
tahun sentiasa menyimpan RM100 sebulan akan mengumpul RM48,000
apabila beliau berumur 60 tahun. Jika beliau menyimpan dan mendapat
faedah 8% setahun maka simpanannya akan menjadi RM349,000. Jika Mr.
X menangguhkan masa untuk menyimpan selama setahun, beliau akan
kerugian sebanyak RM27,800. Itu jika setahun, bagaimana pula jika 5
tahun, berapa agaknya? Ia lebih kurang RM120,000. Bayangkan jika anda
menyimpan walaupun hanya RM100 sebulan, jumlah yang disimpan
selama 10 tahun pula ialah RM12,000 tetapi keuntungan yang anda akan
dapat adalah sebanyak RM200,000.

Jika anda masih ditakuk lama, pergilah ke mana-mana bank atau Pejabat
Pos yang menyediakan ASB (Amanah Saham Bumiputera), ASN (Amanah
Saham Nasional), AS1M (Amanah Saham Satu Malaysia) dan sebagainya,
mintalah borang buka akaun ASB atau yang
setaraf dengannya daripada pegawai bank atau pegawai pejabat pos untuk
anda menyimpan.

Apabila tanggal 30 hari bulan pada setiap bulan, anda simpanlah sebaik-
baiknya di Amanah Saham. Jangan tertinggal biarpun RM 0.01 di poket
anda.


5 Copyright©2009 www.SistemJanaDuit.com –Sofiah



                                                                                            5
    RAHSIA MENJADI JUTAWAN                          www.SistemJanaDuit.com



Teknik kedua :

Kepentingan Bila Menyimpan

Katakan dua orang yang sama umurnya menyimpan RM100 atau RM1200
selama 20 tahun. Jumlah yang terkumpul adalah RM24,000. Orang yang
pertama, Mr. X menyimpan dari umur 20-40, sebelum beliau berkahwin.
Manakala orang yang kedua pula, Mr. Y menyimpan dengan jumlah yang
sama tetapi selepas anak-anaknya sudah mula bekerja, beliau mula
menyimpan ketika berumur 47-65 tahun.

Lihat perbezaannya, semasa Mr. X berumur 65 tahun jumlah simpanannya
telah berkembang menjadi RM240,000 manakala jumlah simpanan Mr. Y
hanya RM21,600. Ini bermakna jumlah simpanan Mr. X adalah 10 kali
ganda lebih besar daripada Mr. Y. Anda lihat, ia merupakan satu perbezaan
yang cukup besar daripada Mr. Y yang hanya mempunyai RM21,600. Apa
yang saya hendak tekankan di sini adalah bukan jumlah simpanan tetapi
masa menyimpan itu mula dibuat. ‘Bila wang anda itu disimpan’? Mulakan
tindakan seawal yang boleh !


Teknik Ketiga :

Berapa banyak anda sumbangkan adalah lebih penting daripada berapa
banyak pendapatan anda

Nampaknya ia seperti membingungkan tetapi anda tidak perlu mempunyai
pendapatan yang besar untuk menjadi kaya. Ramai orang yang
berpendapatan biasa boleh hidup senang kerana mereka sering
menyumbangkan sedikit wang yang mereka dapat untuk orang yang lebih
memerlukan seperti anak yatim, bantuan kecemasan dan sebagainya.

Tahukah anda? 80% daripada mereka yang konsisten menyumbangkan
sedikit wang kepada orang tertentu mampu menjadi lebih kaya dengan
cepat daripada mereka yang tidak menyumbang. Saya ambil suatu kisah
realiti yang berlaku kepada rakan saya dan ini benar-benar terjadi !

Saya ada satu kisah mengenai sepasang suami isteri. Kisah ini adalah kisah
benar, saya masih memerhati dan membuat kajian tentang keluarga ini.

Di dalam satu keluarga mempunyai sepasang suami isteri yang bekerja.
Katakan suami menerima gaji setiap bulan ialah RM 2,700 manakala isteri
pula ialah RM2,500. Kedua-duanya berjimat dan berjaya menyimpan 20%
daripada pendapatan sebulan. Suami isteri ini pula ingin mengadakan
sebuah jamuan kecil untuk keluarga mereka.


6 Copyright©2009 www.SistemJanaDuit.com –Sofiah



                                                                             6
    RAHSIA MENJADI JUTAWAN                         www.SistemJanaDuit.com



Contoh situasi sebenar :

Isteri yang berpendapatan RM2,500 ingin mengadakan open house atau
jamuan kecil-kecilan sebagai tanda terima kasihnya kepada Tuhan, dengan
niat ‘ingin bersedekah’ kepada rakan-rakan sekerjanya tidak kiralah siapa
pun mereka. Kemudian, beliau membeli barang keperluan yang hendak
dimasak pada keesokan harinya. Segala perbelanjaan yang dikeluarkan
untuk jamuan itu ditanggung sepenuhnya oleh isteri. Suaminya yang
berpendapatan RM2,700 pula tidak mahu mengeluarkan sesen pun dari
duit gaji beliau sedangkan mereka sudah pun sepakat untuk mengeluarkan
modal 50-50% bagi tujuan tersebut. (Nasihat: tidak elok si suami buat
muka tebal dengan isteri tentang perbelanjaan makanan..itu adalah majlis
bersama-sama kan..)

Dua bulan kemudian, isteri diberitahu bahawa beliau telah dinaikkan
pangkat. Bukan tahun itu sahaja, setiap tahun beliau ditawarkan untuk
kenaikan pangkat kerana beliau sering menetapkan niat untuk buat
jamuan kecil-kecilan setiap tahun. Namun beliau menolak…

Apabila ditanya mengapa tidak mahu dinaikkan pangkat? Jawab
beliau,

“aku tak nak pangkat tinggi-tinggi, tapi biar gaji besar..aku boleh je
nak pakai Honda civic baru tu, tapi aku lebih pentingkan anak-anak,
yuran sekolah, makan minum anak-anak aku. Cukuplah pakai viva ni
je. Aku nak beli rumah untuk anak-anak aku setiap seorang.. ”

Apabila pangkat pun naik, pendapatan beliau juga turut naik, dan gaji
beliau yang dahulunya RM2,500 menjadi RM3,500 tidak termasuk OT ! ( Ini
gaji pokoknya sahaja ) manakala, si suami pula masih lagi di jawatan yang
sama dan gaji yang sama RM 2700.

Perkara yang sangat menarik perhatian saya di sini ialah sikap suka
menyumbang yang beliau selalu amalkan. Apabila anda menyumbang
dengan ikhlas berserta niat yang betul, pendapatan anda dari hari ke hari
akan bertambah, dan sentiasa bertambah !




7 Copyright©2009 www.SistemJanaDuit.com –Sofiah



                                                                            7
    RAHSIA MENJADI JUTAWAN                        www.SistemJanaDuit.com




Tetapkan niat anda setepat-tepatnya. Bersedekahlah kepada sesiapa pun
walaupun berlainan agama dan warna kulit seseorang. Anda mungkin boleh
bersedekah dengan cara memberi makanan, pakaian, wang ringgit, dan
sebagainya, apa sahaja yang anda rasakan ia mampu membantu seseorang
itu, anda berilah kepada mereka. Anda tidak akan rugi apa-apa.

Jika anda sering menyumbangkan wang anda kepada orang yang
memerlukan, anda akan merasai perbezaannya. Apa yang saya maksudkan
mengenai sumbangan adalah sedekah.

Memberi sedekah kepada orang yang memerlukan adalah suatu amalan
yang sangat mulia di sisi Tuhan. Percayalah, walaupun anda hanya
menyumbang RM1 sebulan kepada tabung anak yatim, rezeki dan
pendapatan anda akan makin bertambah, tetapi jika anda menyumbang
dengan RM100 atau dengan jumlah yang besar, nampaknya anda memang
senang untuk lebih cepat kaya !




8 Copyright©2009 www.SistemJanaDuit.com –Sofiah



                                                                           8
    RAHSIA MENJADI JUTAWAN                       www.SistemJanaDuit.com



              BUKTI PENDAPATAN
Komisen #1 : RM100




9Copyright©2009 www.SistemJanaDuit.com –Sofiah



                                                                          9
   RAHSIA MENJADI JUTAWAN                           www.SistemJanaDuit.com




Komisen #2 : RM 200




10  Copyright©2009 www.SistemJanaDuit.com –Sofiah



                                                                             10
   RAHSIA MENJADI JUTAWAN                           www.SistemJanaDuit.com




Saya rasa anda mungkin tidak percaya dengan apa yang saya dah dapat.
Tapi..


                                 Inilah Realiti !

(Nota: Maaf, saya bukan hendak menunjuk, tiada niat langsung. Saya cuma
mahu buktikan kepada anda yang saya sendiri telah lakukannya dan
mengapa anda perlu percaya apa yang saya katakan)

Sila lihat email anda, mulai esok saya akan dedahkan 6 Rahsia Kekayaan
yang akan mengubah hidup anda! Tiada siapa yang akan beritahu anda
tentang rahsia ini, anggaplah diri anda bertuah!

Lihat email anda esok dan saya tidak akan mengecewakan anda…



Rahsia Kekayaan #1: Punca Duit DiBongkar!

Rahsia Kekayaan #2 : List = Duit!

Rahsia Kekayaan #3 : Cara Buat Duit Diinternet

Rahsia Kekayaan #4: Ingat 5 Rahsia Ini Sampai Bila-Bila!

Rahsia Kekayaan #5: Cara Mudah Hapuskan Hutang!

Rahsia Kekayaan #6: Satu Pendapatan Yang Jadikan Anda Kaya!



Jika anda belum mendapatkan Ebook Percuma Rahsia RM245, 752 Dari
Rumah, anda bolehlah memasukkan nama dan email, sila lawati;

                  http://www.SistemJanaDuit.com




Untuk maklumat lanjut layari http://sistemjanaduit.blogspot.com


11  Copyright©2009 www.SistemJanaDuit.com –Sofiah



                                                                             11
    RAHSIA MENJADI JUTAWAN                                         www.SistemJanaDuit.com

Hantarlah seberapa banyak komen dan persoalan yang ingin anda ajukan.
Sebarang pertanyaan boleh melayari blog ini sebagai tempat rujukan anda.

Saya sedia membantu anda, ajukan sebarang soalan apabila anda
memerlukannya saya.


Pesanan:

Jika anda tidak mahu menyimpan ebook ini lagi, anda boleh berikannya atau kongsikan kepada
rakan lain yang memerlukan.


Saya harap anda mendapat sesuatu yang berguna daripada laporan
eksklusif ini dan jangan lupa edarkan kepada kawan-kawan anda tentang
laporan ini.


Semoga sukses selalu!


Demi Kejayaan Anda,


Sofiah



P.S: Sahabat, teruskanlah dengan apa yang anda lakukan sekarang. Jika
    anda merasakan anda masih tidak dapat mencari-cari pendapatan
    yang stabil, bertindaklah sekarang.. Orang lain sudah lama bertindak,
    tetapi anda masih lagi di tempat sama, gaji yang sering tak cukup, bos
    yang cerewet dan sebagainya.


P.P.S: If You Do Nothing, You got Nothing...!



           © Mohd Nizam & Sofiah                     www.SistemJanaDuit.com




12   Copyright©2009 www.SistemJanaDuit.com –Sofiah



                                                                                             12

				
DOCUMENT INFO
Shared By:
Stats:
views:418
posted:6/11/2010
language:Malay
pages:12
Description: Dapatkan Ebook PERCUMA Rahsia Buat Duit Dari rumah, Cara Jutawan..!!