Docstoc

kelakar

Document Sample
kelakar Powered By Docstoc
					Ayam Dan Lembu

Bunuh Diri

Dialog Ayam & Lembu
Ayam : Manusia ni memang pentingkan diri sendiri! Lembu : Kenapa kau kata macam tu? Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku! Lembu : Hah! Buat apa pulak? Ayam : Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. Orang kata ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti. Tapi manusia ni memang tak berhati perut. Hari-hari dia orang makan telor aku, macamana aku nak dapat anak! Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja! Ayam : ?? Maksud kau? Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak bunuh diri pun ada. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang pun tak pernah panggil aku MAK! Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!)

7 Cawan

Gua Ajaib

Gila Telefon

Dilarang Memancing

Penjual Roti

Tokey Kedai

CikGu I

CikGu II

CikGu III

CikGu IV

Sudu & Garfu

WAD
Teka-Teki Main Menu

Ayam Dan Lembu

Bunuh Diri

Bunuh Diri
Seorang anak muda duduk di sebuah bar. Dia menatap hampa pada gelas minuman. Dia melakukan hal itu kurang lebih satu jam lamanya.Kemudian, datanglah seorang ganster, merebut gelas minuman orang itu dengan kasar, lalu segera meneguknya sampai habis.Dan tiba-tiba anak muda itu menangis tersedu-sedu... Gangster itu terkejut, menepuk bahunya dan berkata,"Hei, anak muda, saya kan cuma bergurau. Mari saya belikan minuman lainnya. Saya tidak suka melihat seorang lelaki bersikap manja seperti ini." "Bukan, bukan itu masalahnya. Hari ini adalah hari paling malang. Pertama, aku baru saja membuat syarikatku rugi 10 juta, boss memarahiku dan aku baru saja dipecat. Kedua, ketika hendak pulang, kenderaanku hilang dicuri orang. Kata polis, mereka tidak boleh buat apa-apa, Ketiga, aku terpaksa pulang naik taksi. Tapi, dompetku tertinggal didalam taksi itu dan akhirnya hilang.Keempat, ketika membuka pintu rumah, istriku ternyata sedang berlaku curang dengan kawanku sendiri...
Teka-Teki Main Menu

7 Cawan

Gua Ajaib

Gila Telefon

Dilarang Memancing

Penjual Roti

Tokey Kedai

CikGu I

CikGu II

CikGu III

CikGu IV

Sudu & Garfu

WAD

Dan di bar ini... aku berpikir untuk bunuh diri saja.Tapi, Anda baru saja

Ayam Dan Lembu

Bunuh Diri

7 Cawan
Suatu pagi seorang gadis membawa termos singgah di sebuah kedai kopi untuk membeli minuman sebagai bekalan kepejabatnya. Gadis:"Encik, rasa-rasanya berapa cawan air boleh diisi kedalam termos saya?" Pelayan: "Saya rasa mungkin tujuh cawan."

7 Cawan

Gua Ajaib

Gila Telefon

Dilarang Memancing

Penjual Roti

Tokey Kedai

CikGu I

CikGu II

Gadis: "Baiklah.....Bagi saya dua cawan teh,empat cawan kopi susu dan satu cawan kopi tanpa gula. Pelayan: aaa...?????

CikGu III

CikGu IV

Sudu & Garfu

WAD
Teka-Teki Main Menu

Ayam Dan Lembu

Bunuh Diri

Gua Ajaib
Pada satu hari Bedah dan bapanya datang ke Kuala Lumpur dan pergi ke shopping mall... Anak beranak nie baru first time datang Kuala Lumpur, sebelum nie asyik dok memerap kat kampung... Jalan punya jalan, akhirnya Bedah terpandang lif, lalu dia pun tanyalah bapak dia.... " Pak, itu amenda pak?" Bapak menjawab," Entah lah nak....bapak pun baru kali ini nampak menatang tuh...." Tak lama lepas tu seorang nyonya tua terbongkok-bongkok, tergigil-tergigil pergi ke dinding dan menekan butang lif tersebut.....lif pun terbuka lalu nyonya masuk ke dalam lif dan lif tertutup.....tidak lama kemudian lif terbuka...TINGGGG!!!!! Keluarlah seorang amoi yang punyalah cun cam SHANIA TWAIN... lantas berkatalah bapak si bedah kepada Bedah... "NAK! KAU PERGI AMBIK EMAK KAMU BAWAK KEMARI, KITA MASUKKAN DIA DALAM GUA AJAIB NIH....CEPAT
Teka-Teki Main Menu

7 Cawan

Gua Ajaib

Gila Telefon

Dilarang Memancing

Penjual Roti

Tokey Kedai

CikGu I

CikGu II

CikGu III

CikGu IV

Sudu & Garfu

WAD

Ayam Dan Lembu

Bunuh Diri

Gila Telefon
Seorang ayah mempunyai anak gadis yang kerjanya menggunakan telefon. Setiap kali menerima telefon pasti anaknya itu akan berbual sampai 5 jam tanpa henti.. Entah apa yang dibualkan pun tak tahulah... Suatu hari.. anak gadisnya menerima panggilan telefon dan bergegas mengangkatnya.. ayahnya mengeluh kerana sudah pasti 5 jam lagi baru selesai... Tapi.. Alangkah terkejutnya.. apabila anaknya itu cuma berbual selama 2 JAM bukan 5 Jam seperti biasa... "Tunggu sekejap.... Siapa yang talefon tu?" tanya ayahnya kehairanan.. "Tak tahu la ayah... salah Nombor! " jawab anaknya sambil tersengih..
Teka-Teki Main Menu

7 Cawan

Gua Ajaib

Gila Telefon

Dilarang Memancing

Penjual Roti

Tokey Kedai

CikGu I

CikGu II

CikGu III

CikGu IV

Sudu & Garfu

WAD

Ayam Dan Lembu

Bunuh Diri

7 Cawan

Kawasan Larangan Memancing
Sepasang suami isteri pergi memancing dgn perahumereka disebuah tasik.. Si suami lebih suka memancing... manakala si isteri pula lebih suka membaca saja. Ketika sudah memancing beberapa jam si suami memutuskan untuk tidur sejenak dan meletakkan alat pancingnya didalam perahunya.. Si isteri pula terus dengan tabiat membacanya.. Tiba-tiba datang seorang penjaga tasik dgn botnya dan menghampiri perahu pasangan tersebut dan berkata "Selamat pagi Puan.. apa yg sedang Anda lakukan??" "Membaca !!" Jawab wanita itu.. dalam hatinya berkata.."buta ke tak nampak aku membaca..“ "Sebenarnya Anda berada di kawasan yg dilarangmemancing" kata penjaga tasik "Tapi saya tidak memancing..!!! Saya hanya membaca" "Tapi saya nampak Anda memiliki PERALATAN untuk itu...jadi saya mesti membawa Anda ke pejabat kami untuk di denda..." "Kalau Anda membawa saya ke sana.. saya akan mendakwa anda melakukan jenayah rogol..." tengking wanita itu " Tapi saya tidak menyentuh Puan... !!" balas penjaga tasik kehairanan Menu Teka-Teki Main

Gua Ajaib

Gila Telefon

Dilarang Memancing

Penjual Roti

Tokey Kedai

CikGu I

CikGu II

CikGu III

CikGu IV

Sudu & Garfu

WAD

Ayam Dan Lembu

Bunuh Diri

7 Cawan

Si Penjual Roti
Seorang penjual roti di langgar sebuah bas. Akibatnya, dia tercampak dari motor rotinya dan masuk ke dalam longkang.. Sementara itu rotinya bertaburan di atas jalan.. Sambil menyapu darah yang mengalir dari kepalanya.. dia terus merintih kesakitan. Tak lama kemudian datanglah pihak polis menghampirinya dan bertanya.. "Ada apa encik..? Ada apa ?"

Gua Ajaib

Gila Telefon

Dilarang Memancing

Penjual Roti

Tokey Kedai

CikGu I

CikGu II

CikGu III

CikGu IV

Dengan suara yang perlahan dan dengan merintih kesakitan.. penjual roti itu berkata,
"Adaaaaaa rotii kejuuuuuuu ... Adaaaaaa rotii coklaaaattt ..."

Sudu & Garfu

WAD

?__________***

Teka-Teki

Main Menu

Ayam Dan Lembu

Bunuh Diri

7 Cawan

Tokey Kedai
Satu hari... sebuah gedung mengadakan jualan murah.. berpusu-pusu orang ramai ingin memasuki gedung tersebut... sehingga ada yang beratur seawal2nya... walaupun gedung tersebut dibuka pada waktu 8.30pg. Seorang lelaki dengan selambanya berjalan menuju ke depan... malangnya sebelum sempat sampai... tiba-tiba seorang lelaki didepannya menolaknya kebelakang sambil memarahi... "woi..tak nampak ke orang !! jerkahnya..

Gua Ajaib

Gila Telefon

Dilarang Memancing

Penjual Roti

Tokey Kedai

"Sedap..Sedap jer nak potong line orang.. "...
CikGu I

CikGu II

CikGu III

Lelaki tersebut bangun semula..dan cuba menuju kedepan semula.. malangnya dia ditumbuk sehingga terjatuh... setelah beberapa kali mencuba utk kebarisan depan... tapi tak berjaya... akhirnya dengan nada marah.. dia berkata... "Ahhhhh kalau kali nie aku tak dapat gak kedepan sana... jangan aku nak bukakan kedai tu..!!"

CikGu IV

harap

Sudu & Garfu

Laaaaaaaaaa... Tokey kedai rupanyer... hehehe kesian dia kan????
Teka-Teki Main Menu

WAD

Ayam Dan Lembu

Bunuh Diri

7 Cawan

Che’gu Nasyor I
Che'gu Nasyor sedang mengendali kelasnya dalam aktiviti sukan di padang sekolah. Seperti biasa, Che'gu Nasyor akan menyuruh murid²nya melakukan regangan otot. Tiba di satu bahagian, dimana murid² baring dan mengankat kaki lalu menggerakkannya seperti sedang mengayuh basikal. Che'gu Nasyor asyik memerhati seorang muridnya yang pada mulanya menggerakkan kakinya tiba² memberhentikan kakinya. Lalu Che'gu Nasyor menyergah muridnya yang bernama Man Tapah. "Woiiii Man, apa sebab kau berhenti ni hah"

Gua Ajaib

Gila Telefon

Dilarang Memancing

Penjual Roti

Tokey Kedai

CikGu I

CikGu II

CikGu III

CikGu IV

"Oh Che'gu Nasyor, basikal saya tengah turun bukit Che'gu, sebab tu saya berhenti. Takkan nak kayuh jugak.

Sudu & Garfu

WAD
Teka-Teki Main Menu

Ayam Dan Lembu

Bunuh Diri

7 Cawan

Che’gu Nasyor II
Waktu sekolah telah tamat.sebelum keluar kelas, Che'gu Nasyor telah bertanya kpd murid²nya.
Che'gu : Siapa nak masuk/pergi syurga?

Gua Ajaib

Gila Telefon

Dilarang Memancing

Penjual Roti

Tokey Kedai

Semua murid mengangkat tangan kecuali! Man Tapah lalu Che'gu Nasyor pun berkata,
Che'gu : Man, kenapa awak tak nak pergi/masuk syurga? Man : Mak saya kata lepas habis sekolah, terus

CikGu I

CikGu II

CikGu III

CikGu IV

balik rumah.. jangan pergi mana-mana.
Teka-Teki Main Menu

Sudu & Garfu

WAD

Ayam Dan Lembu

Bunuh Diri

7 Cawan

Che’gu Nasyor III
Che'gu Nasyor sedang mengajar Bahasa Melayu dalam kelas 1 Mawar...
Che'gu :Man, boleh kamu buat ayat dengan menggunakan perkataan tepong? Man :Itu senang saja cikgu.. ayatnya ialah.... emak sedang membuat kek di dapur. Che'gu :Mana tepungnya?? Man :Tepong kan ke dalam kek tu.... Che'gu nie tak sekolah ke hape??

Gua Ajaib

Gila Telefon

Dilarang Memancing

Penjual Roti

Tokey Kedai

CikGu I

CikGu II

CikGu III

CikGu IV

Sudu & Garfu

WAD
Teka-Teki Main Menu

Ayam Dan Lembu

Bunuh Diri

7 Cawan

Che’gu Nasyor IV
Seperti biasa, Che'gu Nasyor nie mengajar pelajar di Sekolah Agama. Che'gu Nasyor mengajar budak tahun satu. Pada hari tersebut, beliau mengajar bab "cara berwudhuk" Selepas mengajar, beliau (Che'gu) selalu meminta muridnya bertanyakan soalan jika terdapat kemusykilan. Che'gu : Ada sesiapa hendak bertanyakan soalan?
Tiba² seorang anak muridnye mengangkat tangan, nama murid tu adalah Man Tapah. Man : Ada Che'gu. saya ada satu kemusykilan. Boleh tak kita ambil wudhuk dua kali? Che'gu : Boleh, tapi kenapa sampai dua kali ambil wudhuk?

Gua Ajaib

Gila Telefon

Dilarang Memancing

Penjual Roti

Tokey Kedai

CikGu I

CikGu II

CikGu III

CikGu IV

Sudu & Garfu

Man : Saya ambil dua kali sebab kalau saya terkentut, wudhuk lagi satu tu boleh buat spare part!

WAD

Che'gu : Allahhuakbarr!!!

Teka-Teki

Main Menu

Ayam Dan Lembu

Bunuh Diri

7 Cawan

Sudu & Garfu
-Seorang pegembara ditangkap di orang asli di sebuah pedalaman. Mereka hendak memasak lemak gulai dan memakan daging pengembara tersebut. Tiba-tiba datang chief orang asli yang fasih berbahasa Inggeris. Anda nampaknya berpelajaran tinggi dan mahir berbahasa inggeris... kata pengembara. "tapi Anda masih memakan daging manusia?" "Ya.." jawab ketua orang asli itu, "tapi sekarang saya menggunakan pisau dan garpu."

Gua Ajaib

Gila Telefon

Dilarang Memancing

Penjual Roti

Tokey Kedai

CikGu I

CikGu II

CikGu III

CikGu IV

Sudu & Garfu

WAD
Teka-Teki Main Menu

Ayam Dan Lembu

Bunuh Diri

7 Cawan

WAD
Ada sorang makcik kelantan nih, dia mai HKL nak carik sedara dia eksiden. Sampai kat HKL dia tanya la sorang nurse kat situ...dalam loghat kelantan la. "nak tupe tanyo, mana dio wad kecemase"

Gua Ajaib

Gila Telefon

Dilarang Memancing

Penjual Roti

Nurse tu selamba jer jawab...
Tokey Kedai

"wad kencing masam takde....wad kencing manis ader la"..
CikGu I

CikGu II

CikGu III

CikGu IV

Sudu & Garfu

WAD
Teka-Teki Main Menu

More Fun

Sila Buat Pilihan
Menu Utama Sketsa Soalan 1- 12 Soalan 13-24 Soalan 25-36 Soalan 37-42

Mari Kita Lihat Minda Anda
Jawablah Dengan Spontan.

Soalan 1

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 2

Soalan 3

Soalan 4

Soalan 1
Apa dia ayam di luar, ikan di dalam? Jawapan Ikan sardin cap ayam

Soalan 5

Soalan 6

Soalan 7

Soalan 8

Soalan 9

Soalan 10

Soalan 11

Soalan 12

Lagi….

Soalan 1

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 2

Soalan 3

Soalan 4

Soalan 2
Bebanyak tempat, dimanakah air tidak pernah cerah?
Jawapan

Soalan 5

Soalan 6

Soalan 7

Soalan 8

Soalan 9

Ayer Hitam (Air Hitam)

Soalan 10

Soalan 11

Soalan 12

Lagi….

Soalan 1

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 2

Soalan 3

Soalan 4

Soalan 3
Kalau semua binatang jadi ikan, ikan jadi apa?
Jawapan

Soalan 5

Soalan 6

Soalan 7

Soalan 8

Ikan jadi banyaklah.

Soalan 9

Soalan 10

Soalan 11

Soalan 12

Lagi….

Soalan 1

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 2

Soalan 3

Soalan 4

Soalan 4
Bebanyak ikan, ikan apa yang selalu sakit perut?
Jawapan

Soalan 5

Soalan 6

Soalan 7

Soalan 8

Ikan kembung

Soalan 9

Soalan 10

Soalan 11

Soalan 12

Lagi….

Soalan 1

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 2

Soalan 3

Soalan 4

Soalan 5
Lembu apakah yang selalu dicari?
Jawapan

Soalan 5

Soalan 6

Soalan 7

Soalan 8

Soalan 9

Soalan 10

Lembu apalagi... lembu yang hilanglah.

Soalan 11

Soalan 12

Lagi….

Soalan 1

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 2

Soalan 3

Soalan 4

Soalan 6
Bom apakah yang tak pernah meletup?
Jawapan

Soalan 5

Soalan 6

Soalan 7

Soalan 8

kuih bom.

Soalan 9

Soalan 10

Soalan 11

Soalan 12

Lagi….

Soalan 1

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 2

Soalan 3

Soalan 4

Soalan 7
Kereta apa yang orang tak pernah panggil kereta?
Jawapan

Soalan 5

Soalan 6

Soalan 7

Soalan 8

Teksi .

Soalan 9

Soalan 10

Soalan 11

Soalan 12

Lagi….

Soalan 1

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 2

Soalan 3

Soalan 4

Soalan 8
Burung apakah yang boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk? Jawapan Penguin .

Soalan 5

Soalan 6

Soalan 7

Soalan 8

Soalan 9

Soalan 10

Soalan 11

Soalan 12

Lagi….

Soalan 1

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 2

Soalan 3

Soalan 4

Soalan 9
Gajah lalu titi patah, lepas tu kambing pula lalu. Apa yang patah pulak? Jawapan PATAH BALIK laaa, pasal titi tu dah patah
Lagi….

Soalan 5

Soalan 6

Soalan 7

Soalan 8

Soalan 9

Soalan 10

Soalan 11

Soalan 12

Soalan 1

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 2

Soalan 3

Soalan 4

Soalan 10
Limapasang stokin direndam di dalam laut merah. Setiap pasang stokin itu berwarna putih, hijau, biru, kuning dan hitam. Apa akan terjadi kepada semua stokin tersebut? Stokin tu basah Jawapan lah....
Lagi….

Soalan 5

Soalan 6

Soalan 7

Soalan 8

Soalan 9

Soalan 10

Soalan 11

Soalan 12

Soalan 1

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 2

Soalan 3

Soalan 4

Soalan 11
Dalam banyak-banyak cecair, cecair apakah yang akan menjadi beku apabila dipanaskan?
Jawapan

Soalan 5

Soalan 6

Soalan 7

Soalan 8

Telur

Soalan 9

Soalan 10

Soalan 11

Soalan 12

Lagi….

Soalan 1

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 2

Soalan 3

Soalan 4

Soalan 12
Dalam banyak-banyak kuih, kuih apakah yang orang makan tepinya sahaja? Tengahnya tidak dimakan. Jawapan Kuih Donut

Soalan 5

Soalan 6

Soalan 7

Soalan 8

Soalan 9

Soalan 10

Soalan 11

Soalan 12

Lagi….

Soalan 13

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 14

Soalan 15

Soalan 16

Soalan 13
Apabila ditarik yang diatas gembira dan yang di bawah merana. Apakah ia? Jawapan Pengail yang dapat ikan.

Soalan 17

Soalan 18

Soalan 19

Soalan 20

Soalan 21

Soalan 22

Soalan 23

Soalan 24

Lagi….

Soalan 13

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 14

Soalan 15

Soalan 16

Soalan 14
Aku berjalan di tepi pantai, diatas pasir tanpa mencecah air. Bila ku toleh kebelakang, tiada kesan tapak kakiku. Kenapa?
Jawapan

Soalan 17

Soalan 18

Soalan 19

Soalan 20

Soalan 21

Soalan 22

Aku berjalan secara mengundur!

Soalan 23

Soalan 24

Lagi….

Soalan 13

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 14

Soalan 15

Soalan 16

Soalan 15
Seekor lembu menghadap utara, kemudian pusing kekanan 180 darjah, kemudian 270 darjah kekiri. Kearah mana lembu itu menghadap sekarang? Jawapan
Kebawah! Ia masih tetap menghadap ke bawah dan memakan rumput

Soalan 17

Soalan 18

Soalan 19

Soalan 20

Soalan 21

Soalan 22

Soalan 23

Soalan 24

Lagi….

Soalan 13

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 14

Soalan 15

Soalan 16

Soalan 16
Bila loceng bas ditekan, bas akan berhenti. Apa yang akan turun dahulu?
Jawapan

Soalan 17

Soalan 18

Soalan 19

Soalan 20

Soalan 21

Soalan 22

Spedometer bas lah...

Soalan 23

Soalan 24

Lagi….

Soalan 13

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 14

Soalan 15

Soalan 16

Soalan 17
Apa bezanya jatuh pokok kelapa dengan jatuh perigi?
Jawapan

Soalan 17

Soalan 18

Soalan 19

Soalan 20

Soalan 21

Soalan 22

Soalan 23

Jatuh pokok kelapa, naik dulu baru jatuh, jatuh perigi jatuh dulu baru naik
Lagi….

Soalan 24

Soalan 13

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 14

Soalan 15

Soalan 16

Soalan 18
Kenapa doktor bedah kalau melakukan pembedahan mulutnya ditutup ?
Jawapan

Soalan 17

Soalan 18

Soalan 19

Soalan 20

Soalan 21

Soalan 22

Kalau matanya yang ditutup, dia tak dapat melihat!
Lagi….

Soalan 23

Soalan 24

Soalan 13

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 14

Soalan 15

Soalan 16

Soalan 19
Mana lebih panjang; ekor tikus atau ekor kuda?
Jawapan

Soalan 17

Soalan 18

Soalan 19

Soalan 20

Soalan 21

Soalan 22

Soalan 23

Ekor tikus, karena tikus kalau berjalan ekornya menyentuh tanah.
Lagi….

Soalan 24

Soalan 13

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 14

Soalan 15

Soalan 16

Soalan 20
Lampu apa yang kalau dipecahkan keluar orangnya?
Jawapan

Soalan 17

Soalan 18

Soalan 19

Soalan 20

Soalan 21

Soalan 22

Soalan 23

Lampu jiran tetangga kita. Cobalah pecahkan, nanti akan keluar orangnya
Lagi….

Soalan 24

Soalan 13

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 14

Soalan 15

Soalan 16

Soalan 21
Ada satu benda, kita berdiri dia baring, kita baring dia berdiri tapi bila kita jalan dia pun ikut sama. Nak tinggal tak boleh pulak tu.
Jawapan

Soalan 17

Soalan 18

Soalan 19

Soalan 20

Soalan 21

Tapak kaki kitalah.

Soalan 22

Soalan 23

Soalan 24

Lagi….

Soalan 13

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 14

Soalan 15

Soalan 16

Soalan 22
Mengapa guru sejarah selalu botak di bahagian belakang kepala, sedangkan profesor dibahagian depan? Jawapan Kerana guru sejarah memikirkan masa lampau,sedang profesor memikir untuk masa depan.
Lagi….

Soalan 17

Soalan 18

Soalan 19

Soalan 20

Soalan 21

Soalan 22

Soalan 23

Soalan 24

Soalan 13

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 14

Soalan 15

Soalan 16

Soalan 23
Apakah benar kita bakal sial jika jumpa dengan kucing hitam?
Jawapan

Soalan 17

Soalan 18

Soalan 19

Soalan 20

Soalan 21

Soalan 22

Soalan 23

Ia bergantung kepada kedudukan anda samaada anda manusia atau tikus!
Lagi….

Soalan 24

Soalan 13

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 14

Soalan 15

Soalan 16

Soalan 24
Kalau manusia panjat pokok nampak bukit, kalau kura-kura panjat pokok nampak apa?
Jawapan

Soalan 17

Soalan 18

Soalan 19

Soalan 20

Soalan 21

Soalan 22

Soalan 23

Nampak pembohongannya, Sebab kura-kura mana boleh panjat pokok
Lagi….

Soalan 24

Soalan 25

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 26

Soalan 27

Soalan 28

Soalan 25
Apakah benda bertali yang apabila kita pegang, ia akan mati, tetapi bila dilepaskan ia akan hidup, namun akan mati juga bila dibiarkan lama-lama?
Jawapan

Soalan 29

Soalan 30

Soalan 31

Soalan 32

Soalan 33

Soalan 34

Soalan 35

Gasing! Tak kiralah gasing cina ke gasing melayu ke semuanya sama
Lagi….

Soalan 36

Soalan 25

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 26

Soalan 27

Soalan 28

Soalan 26
Apabila suami dapat, maka isterinya pun dapat sama, tetapi bila si isteri yang dapat, si suami tak mendapat sama. Apakah perkara itu?
Jawapan Gelaran Dato, Bila Suami mendapat gelaran Dato, Isteri akan dapat gelaran Datin, Tetapi bila Isteri mendapat gelaran Dato, suami tidak mendapat sama.
Lagi….

Soalan 29

Soalan 30

Soalan 31

Soalan 32

Soalan 33

Soalan 34

Soalan 35

Soalan 36

Soalan 25

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 26

Soalan 27

Soalan 28

Soalan 27
Tulang seperti ikan, jinjang seperti zirafah. Kadang di atas, kadang di bawah. Kalau salah kedudukan boleh kabur pandangan, kurang pendengaran Jawapan
Antena TV. Kadang orang pasang kat atas bumbung, kadang pacak jer kat tanah, kalau kedudukan tak betul, gambar pun kabur, suara pun tak ada....
Lagi….

Soalan 29

Soalan 30

Soalan 31

Soalan 32

Soalan 33

Soalan 34

Soalan 35

Soalan 36

Soalan 25

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 26

Soalan 27

Soalan 28

Soalan 28
Bila makan pisang, buang kulit, tapi kalau makan kulit, buang apa?
Jawapan

Soalan 29

Soalan 30

Soalan 31

Soalan 32

Buang tebiat

Soalan 33

Soalan 34

Soalan 35

Soalan 36

Lagi….

Soalan 25

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 26

Soalan 27

Soalan 28

Soalan 29
Pak Ali ada sebuah ladang, tetapi dia nak tanam 2 jenis pokok iaitu getah dengan koko. Untuk memenuhi cita-citanya dia pun tanamlah pokok getah separuh dan pokok koko separuh, Soalannya pokok apa tumbuh dulu?
Jawapan

Soalan 29

Soalan 30

Soalan 31

Soalan 32

Soalan 33

Soalan 34

Soalan 35

Dua-dua tak tumbuh, sebab dia tanam separuh je. Hehehe!!
Lagi….

Soalan 36

Soalan 25

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 26

Soalan 27

Soalan 28

Soalan 30
Ada seorang wanita yang sarat mengandung dan nak bersalin, lalu suami dia bawa isteri tu ke hospital. Dia melalui ladang kopi dan lombong bijih timah. Lepas anak dia lahir, dinamakan Fatimah. Kenapa ?
Jawapan

Soalan 29

Soalan 30

Soalan 31

Soalan 32

Soalan 33

Soalan 34

Sebab anak dia tu perempuan

Soalan 35

Soalan 36

Lagi….

Soalan 25

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 26

Soalan 27

Soalan 28

Soalan 31
Negara apa yang banjir dulu lepas tu baru hujan?
Jawapan

Soalan 29

Soalan 30

Soalan 31

Soalan 32

Soalan 33

Soalan 34

Bahrain- bah tu banjir, 'rain' tu hujan...
Lagi….

Soalan 35

Soalan 36

Soalan 25

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 26

Soalan 27

Soalan 28

Soalan 32
Mula-mula aku buka baju, lepas tu aku sapu bedak, setelah badanku disapu bedak, aku pun terjun kedalam tasik. Lalu aku mandi. setelah selesai mandi, aku pun naik dari tasik. Siapakah aku?
Jawapan

Soalan 29

Soalan 30

Soalan 31

Soalan 32

Soalan 33

Pisang Goreng

Soalan 34

Soalan 35

Soalan 36

Lagi….

Soalan 25

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 26

Soalan 27

Soalan 28

Soalan 33
Haiwan apakah perutnya di kepala, kakinya dikepala,bahkan mata dan mulutnya juga di kepala?
Jawapan

Soalan 29

Soalan 30

Soalan 31

Soalan 32

Soalan 33

Soalan 34

Kutu kepala ler...Sebab memang dok kat kepala orang!
Lagi….

Soalan 35

Soalan 36

Soalan 25

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 26

Soalan 27

Soalan 28

Soalan 34
Apakah hidupan yang masa kecilnya berkaki 4, bila besar berkaki 2 kaki dan bila tua pula berkaki 3?
Jawapan

Soalan 29

Soalan 30

Soalan 31

Soalan 32

Soalan 33

Soalan 34

Soalan 35

Soalan 36

Lagi….

Manusia! Semasa kecil merangkak, bila besar berjalan dengan dua kaki dan bila tua bertongkat (Tidak Termasuk Special Case)

Soalan 25

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 26

Soalan 27

Soalan 28

Soalan 35
Haiwan apakah yang paling tidak sopan?
Jawapan

Soalan 29

Soalan 30

Soalan 31

Soalan 32

Soalan 33

Kutu, kerana sering memijak-mijak kepala orang.

Soalan 34

Soalan 35

Soalan 36

Lagi….

Soalan 25

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 26

Soalan 27

Soalan 28

Soalan 36
Seorang lelaki memakai pakaian serba hitam, seluar hitam, kasut hitam, sarung kaki hitam, sarung tangan hitam, dan kacamata hitam. Ia berjalan di sebuah lorong hitam. Seluruh lampu di lorong itu padam. Kemudian, sebuah kenderaan berwarna hitam dengan lampu yang juga padam meluncur memasuki lorong. Namun tepat di depan lelaki itu kenderaan berhenti. Bagaimana mungkin pemandu kenderaan itu boleh melihat lelaki serba hitam itu?

Soalan 29

Soalan 30

Soalan 31

Soalan 32

Soalan 33

Soalan 34

Jawapan Waktu itu adalah siang hari bukannya malam!
Lagi….

Soalan 35

Soalan 36

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 37

Soalan 37
Badannya keras tapi kurus, Berbadan tapi tidak bertangan dan berkaki. Berkepala hitam, tapi tiada bermata, hidung, telinga. Apakah itu?
Jawapan

Soalan 38

Soalan 39

Soalan 40

Soalan 41

Soalan 42

Anak mancis daaa.

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 37

Soalan 38
Apakah dia 'rumah di bawah, Tiang di atas'...
Jawapan

Soalan 38

Soalan 39

Soalan 40

Soalan 41

Soalan 42

KUBUR! nam kaki dalam, ada lebar lagi.

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 37

Soalan 39
Cuba teka, mouse komputer , jantan ke betina?
Jawapan

Soalan 38

Soalan 39

Soalan 40

Soalan 41

Soalan 42

BETINA.... sebab dia pakai pad.

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 37

Soalan 40
Kenapa pokok kayu balak ditebang???
Jawapan

Soalan 38

Soalan 39

Soalan 40

Soalan 41

Soalan 42

Abis dah tak boleh di cabut, di tebanglah!!

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 37

Soalan 41
Ia sejenis benda, nampak macam jalan tetapi ia tidak pula berjalan, kalau ditenguk betul-betul... memang sah ia jalan!!!
Jawapan

Soalan 38

Soalan 39

Soalan 40

Soalan 41

Soalan 42

Memang la jalan raya!.....

Menu Utama

Sketsa

Soalan 1- 12

Soalan 13-24

Soalan 25-36

Soalan 37-42

Soalan 37

Soalan 42
Apa benda jatuh kebawah tapi orang tercari-cari diatas?
Jawapan

Soalan 38

Soalan 39

Soalan 40

Soalan 41

Soalan 42

Bumbung rumah yg bocor dek air hujan...!


				
DOCUMENT INFO
Shared By:
Categories:
Tags:
Stats:
views:1073
posted:1/15/2010
language:Malay
pages:58